Veel gestelde vragen


Wie komt er in aanmerking voor onderzoek?

Tijdens het aanmeldingsgesprek bekijkt de maatschappelijk werkster met u of een aanbod in ons centrum mogelijk is.  De hulpvraag moet multidisciplinair zijn.

 

Zijn er wachtlijsten?

Helaas wel. De wachtlijst is afhankelijk van de problematiek en leeftijd. U wordt dan gecontacteerd voor onderzoek als uw kind aan de beurt is.

 

Hoeveel kost de therapie?

Het ziekenfonds komt voor een groot deel tussen in de kostprijs voor de behandeling.  U dient enkel het remgeld te betalen. 

Dit bedraagt slechts 2.15 euro per dag. Bij verhoogde tegemoetkoming betaalt u niets. 


Wordt er vervoer voorzien van en naar het centrum voor mijn kind?

Er kan beperkt beroep gedaan worden op vervoer vanuit het centrum.  Er wordt verwacht dat u als ouder minimaal 1 keer per week zelf instaat voor vervoer. Deze dienst is betalend.  De prijzen worden echter zo laag mogelijk gehouden.

 

Wat als mijn kind niet kan komen?

Neem contact op met ons algemeen nummer: 03/775.64.84. We streven ernaar de afwezigheden tot een minimum te beperken. Hier worden bij start van de therapie afspraken over gemaakt. 


Mogen de ouders therapie meevolgen?

Onze deur staat steeds voor u open.  U bent welkom om na overleg met de therapeut de therapie bij te wonen. 


Mag mijn kind komen tijdens de vakantie?

Ja, het is zelfs noodzakelijk om therapie te laten verderlopen. Er geldt een aparte vakantieregeling die met u wordt overlegd. 


Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Wij raden u aan om bedenkingen te bespreken met de betrokken therapeut. Indien dit niet helpt, spreek dan de coördinator of directie aan. 


Kan ik mijn dossier inkijken of een afschrift vragen?

Dit kan door:

- contact op te nemen met één van de therapeuten 

- een mail te sturen naar administratie@reva-beveren.be.